واکسن جولیان سانچز “گذرنامه” می تواند مفید باشد – اما فقط در صورتی که دولت از این کار جلوگیری کند

Image: Vaccine Passport Technology Demonstrated In Las Vegas

با نزدیک به 25 درصد از آمریکایی ها در حال حاضر واکسینه شدن کامل ، مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری ها هر چند هفته یکبار دستورالعمل های جدیدی را در مورد آنچه افراد کاملا واکسینه شده می توانند با خیال راحت انجام دهند صادر می کند. اکنون ، برای بسیاری این سوال مطرح است که چگونه می توان واکسینه شده را اثبات کرد – یا اینکه به دیگران اعتماد کرده اند.

مشهورترین پاسخ برای ظهور ، نوعی گواهینامه قوی تر از کارتهای کاغذی است که از طریق فیدهای اینستاگرام تازه واکسینه شده – که تا حدودی با گمراهی “گذرنامه واکسن” نامیده شده است ، بوده است. و این باعث واکنش جدی شده است.

روز سه شنبه تگزاس به عنوان دومین ایالت متصل به این واکنش شناخته شد که فرماندار Greg Abbott ، R ، با صدور یک دستورالعمل ، ممنوعیت ادعای واکسیناسیون از سوی هر شخص را برای آژانس های دولتی منع کرد و آنها را از صدور “اسناد استاندارد به منظور صدور گواهی وضعیت واکسیناسیون Covid-19 فرد به شخص ثالث. ” فلوریدا اول بود: فرماندار رون دسانتیس ، R ، با صدور دستورالعمل دیگری در 2 آوریل حتی در مشاغل خصوصی نیز ممنوع كرد كه برای اثبات وضعیت واكسن برای پذیرش ، حتی از مشاغل خصوصی منع شود.

این حرکات ممکن است ناشی از تمایل به حسن نیت برای محافظت از حریم خصوصی و آزادی فردی باشد ، اما در نهایت هر دو کوته فکر هستند – و بعید است که برای آزادی یا سلامت عمومی باشد. هردو به طور نامعقول ایده اعتبار واکسن را با ناخوشایندترین روشی که ممکن است از آن استفاده شود با یکدیگر تلفیق می کنند.

اگر بعضی اوقات لازم است وضعیت واکسیناسیون فردی را تأیید کنید ، سخت است که استدلال کنید روند کار نباید تا حد ممکن ایمن ، قابل اعتماد و راحت باشد.

اگر بتوانیم دو سوال مجزا را از هم جدا کنیم ، مکالمه پیرامون مدارک واکسیناسیون بسیار بهبود می یابد.

اول: آیا داشتن مکانیزم مطمئن و قابل اطمینان برای تعیین اینکه چه کسی حداقل برای برخی اهداف علیه ویروس کرونا واکسینه شده است ، مطلوب است؟

و دوم: در چه زمینه هایی خواستار اثبات واکسیناسیون به عنوان پیش شرط شرکت در برخی فعالیت ها مطلوب و مناسب است؟

پاسخ به سوال اول باید آسان باشد: البته. زمینه های بی شماری وجود دارد که نشان دادن شواهدی از واکسیناسیون یا از قبل لازم است یا فواید واضحی دارد. با توجه به اینکه ، یک ضبط امن و به راحتی قابل تأیید بدیهی است که بر روی خط نوشتاری موجود در کارت که هر کسی با چاپگر لیزری بتواند آن را جعل کند ، ارجح است.

سفر بین المللی یکی از نمونه های بارز آن است: چندین کشور خارجی قبلاً اعلام کرده اند که دوباره بازدید کنندگان آمریکایی را آغاز می کنند ، اما نیاز به اثبات واکسیناسیون دارند. در همین حال ، آمریکایی هایی که از خارج از کشور برمی گردند ، قبلاً ملزم به نشان دادن آزمایش منفی Covid هستند. صنعت هواپیمایی ایالات متحده از CDC خواسته است تا دستورالعمل های خود را تغییر دهد تا از این شرط برای کسانی که کاملاً واکسینه شده اند چشم پوشی کند (که به نظر عقل سلیم می رسد). در حالی که ارائه نتیجه آزمایش منفی باید همیشه به عنوان یک گزینه باقی بماند ، اصرار بر اینکه افرادی که قبلاً ایمن سازی کرده اند بارها مورد آزمایش قرار بگیرند ، یک بار هزینه بر و بی معنی برای حق سفر است.

اگر بعضی اوقات لازم است وضعیت واکسیناسیون فردی را تأیید کنید ، سخت است که استدلال کنید روند کار نباید تا حد ممکن ایمن ، قابل اعتماد و راحت باشد. اصلی ترین وسیله ای که آمریکایی ها در حال حاضر به ایجاد سابقه ایمن سازی خود اعتماد می کنند – ارائه دهندگان خدمات بهداشتی و درمانی که مجبور به ارائه واکسن ایمنی هستند ، هیچ یک از موارد فوق نیست. اطلاعات مهم معمولاً با دست نوشته می شوند – و همیشه خوانا یا دقیق نیستند – و خود کارت هم آسان از دست می رود و هم جعل آن بی اهمیت است.

تا زمانی که یک مجموعه مشترک از پروتکل ها به طور گسترده استفاده می شود ، ارائه دهندگان خدمات بهداشتی فردی می توانند سوابق خود را حفظ کرده و گواهینامه های خود را صادر کنند.

بنابراین جای تعجب نیست که حداقل 17 طرح جداگانه در حال انجام است که هدف آنها ارائه یک جایگزین امن تر است.

جزئیات متفاوت است ، اما ایده اصلی در پشت بیشتر اینها استفاده از فناوری رمزگذاری برای ایجاد نسخه به روز شده کارت سوابق ایمن سازی فعلی است. ارائه دهندگان مراقبت های بهداشتی می توانند رمزگذاری برخی از جزئیات مهم و مهم را به روش رمزنگاری “امضا” كنند: نام بیمار ، تاریخ ایمن سازی و كدام یك از واكسن های موجود موجود. این داده های تأیید شده می تواند به صورت قابل خواندن توسط ماشین – مانند بارکد یا کد QR – رمزگذاری شود و یا در دستگاه همراه بیمار چاپ یا ذخیره شود. هر کسی که برنامه مناسبی برای خواندن کد داشته باشد ، می تواند تأیید کند که یک ارائه دهنده خدمات بهداشتی قانونی واقعاً این پرونده را تولید کرده است.

هیچ یک از اینها به هیچ نوع پایگاه داده اصلی متمرکز شامل اطلاعات بهداشتی افراد یا صدور “گذرنامه” توسط یک سازمان دولتی احتیاج ندارد. تا زمانی که یک مجموعه مشترک از پروتکل ها به طور گسترده استفاده می شود ، ارائه دهندگان خدمات بهداشتی فردی می توانند سوابق خود را حفظ کرده و گواهینامه های خود را صادر کنند. این گواهینامه های ارتقا یافته نیازی به اطلاعات خصوصی بیش از آنچه قبلاً در کارتهای ضبط شده قبلی چاپ شده است ، ندارند و نباید نیز داشته باشند.

سوال دوم – اینکه آیا الزام داشتن اثبات واکسیناسیون برای شرکت در برخی فعالیت ها مطلوب و مناسب است – البته بحث برانگیزتر است. به نظر می رسد بسیاری از این ترس دارند که وجود گواهینامه های واکسن به سرعت یک سناریوی استبدادی را بوجود می آورد که در آن انتظار می رود آمریکایی ها “مقالات [خود را] نشان دهند ،” برای انجام فعالیت های معمول مانند خرید مواد غذایی.

اما این نه ضروری است و نه محتمل ، و چنین نگرانی هایی دلیل خوبی بر علیه خود گواهینامه ها نیست. اگر برخی از ایالت ها نگران این هستند که ممکن است از کسی در فروشگاه مواد غذایی کارت واکسن خواسته شود ، سیاست های دولت می تواند این نگرانی خاص را منعکس کند و برخی از امکانات اساسی را از امکان دسترسی به افراد بر اساس وضعیت واکسیناسیون آنها منع می کند. اما در صورت عدم وجود حکم دولتی برای هر مشاغل برای بررسی شناسه های واکسن ، دلیل کمی وجود دارد که فکر کنیم این یک سناریو واقع بینانه است.

مشاغل فردی بهترین قضاوت کنندگان در مورد سیاست های مربوط به مشتریان واکسینه شده و واکسینه نشده متناسب با شرایط خاص آنها هستند.

به هر حال ، مشاغل خصوصی معمولاً در برگرداندن هزینه پرداخت به مشتری – یا اتلاف وقت ، پول و انرژی برای مشتریان “کارتینگ” بیزار هستند. تا زمانی که آنها ملزم به انجام این کار نباشند ، هیچ دلیلی وجود ندارد که انتظار داشته باشیم اکثریت عظیم مشاغلی که در حال حاضر خوشحال هستند با احتیاط های لازم مشتریان نقاب خود را می پذیرند موانع بیشتری در ورود مشتریان ایجاد کنند.

با این وجود ، بسیاری از مشاغل تجاری وجود دارد که تحت فشار سخت قرار دارند تا از راه دور به طور معمول با احتیاط های جزئی مانند ماسک های صورت کار کنند و اطمینان از ایمنی کارکنان و مراجعان آنها حتی با رعایت محافظ های گسترده را چالش برانگیز می دانند. شیوع بسیاری از بیماری عروق کرونر در سالن های بدنسازی پیدا شده است ، به عنوان مثال ، جایی که حتی با ماسک و فاصله اجتماعی ، همه این اعمال و تنفس شدید محدود کردن گسترش را دشوار می کند. خطوط انتهایی تسهیلات ورزشی نیز ، به طور تصادفی ، به ویژه تحت تأثیر همه گیری قرار گرفته است ، و در حالی که بسیاری از آنها شروع به بازگشایی کرده اند ، احتمالاً متوجه می شوند که اگر انتظار می رود برخی از اعضا ماسک خود را حفظ کنند ، ترجیح می دهند به Peloton بچسبند. یک کلاس داخلی یوگا داغ.

گواهینامه های ایمن سازی قابل اعتماد می توانند این امکان را برای سالن های ورزشی و سایر مشاغل با ریسک های خاص مشابه فراهم کنند تا بتوانند کمی به حالت عادی خود برگردند ، شاید با رزرو ساعات خاصی برای اعضای کاملا ایمن شده ، که در طی آن قوانین فاصله و پوشش می تواند با خیال راحت آرام شود.

خطوط کروز – که در اوایل همه گیر شدن به عنوان حوادث فوق العاده پخش کننده شناور بدنام شدند – در حال حاضر اعلام کرده اند که قصد دارند تابستان امسال را با واکسیناسیون کامل خدمه و مسافران حرکت کنند. رستوران هایی که در حال حاضر فقط برای صرف ناهار خوری در فضای باز ، یا نشیمن با ظرفیت بسیار کم ظرفیت در نظر گرفته شده اند ، اگر بتوانند بین مراجعین واکسینه شده و واکسینه نشده تشخیص دهند ، به همین ترتیب می توانند پذیرای افراد بیشتری باشند.

ایده اصلی بیشتر “گذرنامه های واکسن” استفاده از فناوری رمزگذاری برای ایجاد نسخه به روز شده کارت سوابق ایمن سازی فعلی است.

 

در هر صورت ، مشاغل انفرادی بهترین داور در مورد سیاست های مربوط به مشتریان واکسینه شده و واکسینه نشده متناسب با شرایط خاص آنها هستند. دولت نباید هیچ شخصی را مجبور به واکسیناسیون کند ، اما همچنین باید نسبت به تصمیمات مشاغل خصوصی درباره چگونگی محافظت و رضایتمندی بهینه از مشتریان و کارمندان خود ابا داشته باشد.

در حالت ایده آل ، مطمئناً همه اینها به زودی مورد بحث و بررسی قرار خواهد گرفت: هرچه تعداد بیشتری از آمریکایی ها واکسینه می شوند و امید است که مصونیت گله در نهایت شروع شود ، احتمالاً دیگر ارزش تلاش برای تعیین مصونیت افراد خاص نخواهد بود.

https://www.nbcnews.com/think/opinion/vaccine-passports-could-be-useful-only-if-government-gets-out-ncna1263688

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Next Post

Pfizer درخواست واکسن FDA برای کودکان 12 تا 15 ساله را می دهد

ی آوریل 11 , 2021
Pfizer روز جمعه درخواست گسترش واکسن Covid-19 خود را برای نوجوانان 12 تا 15 ساله کرد. در این درخواست از سازمان غذا و دارو خواسته شده است تا مجوز استفاده اضطراری را که FDA در اواخر سال گذشته برای افراد 16 سال به بالا اعطا کرده اصلاح کند. پوشش کامل […]

You May Like