اقتصاد ایالات متحده در ماه مارس 916،000 شغل اضافه کرد ، زیرا واکسیناسیون به حالت عادی بازگشت

Image: Construction worker

اقتصاد ایالات متحده ماه گذشته 916000 شغل اضافه کرد و نرخ بیکاری به 6 درصد کاهش یافت ، در قوی ترین نشانه این است که بازار کار بالاخره با افزایش تعداد واکسیناسیون در حال بازگشت به هنجارهای پیش از همه گیری است.

داده های استخدام و اشتغال ، که روز جمعه توسط اداره آمار کار منتشر شد ، قاطعانه پیش بینی های اقتصاددانان در مورد اضافه شدن 675،000 موقعیت را شکست داد. مجموع برای ژانویه 67،000 به 233،000 موقعیت و برای فوریه 89،000 تا 468،000 موقعیت صعودی تجدید نظر شد.

بخشهای حیاتی برای بهبود اقتصادی بزرگترین دستاوردها را به خود اختصاص داده اند: بخش ساخت و ساز 110،000 شغل ، اوقات فراغت و مهمان نوازی را به جای 280،000 موقعیت جدید و بارها و رستورانها 176،000 مورد دیگر اضافه کرد.

علی رغم آمارهای فوری ، رئیس جمهور جو بایدن به آمریکایی ها یادآوری کرد که بعد از یک سال “ویرانی” هنوز اقتصاد برای پیشرفت باقی مانده است.

بادن صبح جمعه در یک کنفرانس خبری گفت: “در حالی که اولین نشانه های اعلامیه گزارش شغلی امروز امیدوار کننده است و برنامه نجات آمریکایی شروع به ایجاد یک تغییر واقعی می کند ، گزارش امروز همچنین به ما یادآوری می کند که ما چقدر عمق حفره را شروع کرده ایم.”

در حالی که آخرین نرخ بیکاری فاصله زیادی با اوج آوریل 14.8 درصدی خود ندارد ، اما هنوز هم بسیار بالاتر از سطح 3.5٪ پیش از شیوع آن است که کمترین میزان در حدود 50 سال گذشته بود.

  • استیو ریک ، اقتصاددان ارشد گروه متقابل CUNA ، گفت: “ما می توانیم نور انتهای این تونل بسیار تاریک را ببینیم.” “در بسیاری از ایالت ها ، به زودی همه بزرگسالان واکسن واجد شرایط را می گیرند و در چند ماه آینده موارد بیشتری را برای آن واگذار می کنند. این بدان معناست که بازگشایی دائمی تر و گسترده تر می تواند در سراسر کشور اتفاق بیفتد و واقعاً شروع به کار می کند تا کشتی اقتصاد درست شود.”

طبق گزارش مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری ها ، ایالات متحده در حال حاضر به طور متوسط نزدیک به 3 میلیون واکسیناسیون در روز انجام می شود ، بیش از یک چهارم کل بزرگسالان ایالات متحده قبلاً حداقل یک دوز و 16 درصد واکسیناسیون کامل داشته اند.

اقتصاددانان و مقامات فدرال رزرو مدت هاست که تأکید می کنند واکسیناسیون گسترده کلید بهبود اقتصادی است.

جروم پاول ، رئیس فدرال رزرو ماه گذشته در مصاحبه مستقیم با NPR “نسخه صبح” گفت: “به طور خلاصه ، این ترکیبی از پیشرفت های بهتر در مورد Covid ، به ویژه واکسن ها و همچنین حمایت اقتصادی از کنگره است.” این به ما امکان می دهد بازگشایی اقتصاد زودتر از آنچه انتظار می رفت. ”

 

https://www.nbcnews.com/business/economy/u-s-economy-added-916-000-jobs-march-vaccinations-spur-n1262869

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Next Post

درون کانال نجات کانال سوئز که هرگز داده شده است: چگونه جزر و مد ، قایق های یدک کش به آزادی کشتی بزرگ کمک کردند

ج آوریل 2 , 2021
اسلام نگم عجیب نیست که در کانال سوئز بهم بخورد. مصری به عنوان یک ملوان در کشتی نجاری باراکا 1 ، به طور منظم با آتش سوزی ، تخلیه و مشکلات بارگیری در 50 کشتی باری که روزانه کانال را ترانزیت می کنند ، مقابله می کند. اما هفته گذشته […]

You May Like