درون کانال نجات کانال سوئز که هرگز داده شده است: چگونه جزر و مد ، قایق های یدک کش به آزادی کشتی بزرگ کمک کردند

Image: Photo collage of the container ship stuck in the Suez Canal with a photo of the moon and a digger truck.

اسلام نگم عجیب نیست که در کانال سوئز بهم بخورد.

مصری به عنوان یک ملوان در کشتی نجاری باراکا 1 ، به طور منظم با آتش سوزی ، تخلیه و مشکلات بارگیری در 50 کشتی باری که روزانه کانال را ترانزیت می کنند ، مقابله می کند.

اما هفته گذشته هنگامی که نگم از مدیر خود برای کمک به بازپرداخت یک کشتی کانتینر گیر شده تماس گرفت ، او گفت که تصاویر او را برای روزهای ویرانی آینده آماده نمی کنند.

این کشتی غول پیکر در حالی که از 20000 کانتینر حمل و نقل بالایی برخوردار بود از چین به هلند سفر می کرد ، اوایل 23 مارس در نزدیکی انتهای جنوبی کانال به پهلو چرخید و کمان آن در دیواره ماسه ای کانال کانال گیر کرد ، در حالی که استرن آن در مقابل قرار داشت دیوار غربی آن کانال مسدود شده بود و قسمت قابل توجهی از ترافیک حمل و نقل جهانی پشت آن پشتیبان گرفته شده بود.

گزارش های اولیه حاکی از آن است که وزش باد شدید و دید ضعیف از طوفان شن مقصر است ، و علت ها اکنون موضوع تحقیقات طولانی مدت و پررنگ هستند.

اما برای نگم و صدها کارگر دیگر ، نجات چشمگیر کشتی باری Ever Given یک کار شایع و به یاد ماندنی بود. در یک سری مصاحبه با NBC News ، او و دیگر کارگران دریایی یک عملیات عظیم و بین المللی را توصیف کردند که متکی به کار سخت ، فناوری جدید و در نهایت ماه برای آزاد سازی کشتی بود. در حالی که دنیا از کشتی به اندازه آسمان خراش تعجب می کرد و بیش از اندازه عقب مانده دلخور می شد ، این کارگران محلی ، مهندسان و ناخدایان قایق های طناب کشی بودند که برای بازگرداندن حمل و نقل در کانال ، شب های بی خواب و روزهای گرسنگی را تحمل می کردند.

این بدان دلیل است که سوئز نه تنها یک مبنای غرور ملی و یک مسیر مهم تجارت بین المللی است ، بلکه منبع حیاتی درآمد و امنیت شغلی برای هزاران مصری است.

نگم 32 ساله گفت: “ما از این زندگی می کنیم.”

بی خواب در سوئز
همزمان با تلاطم تلاش های اولیه نجات ، تیم های نجات دهنده بین المللی به مصریان پیوستند که تخصص و کشمکش لازم را برای تخلیه کشتی 220،000 تنی به همراه آوردند.

سازمان کانال سوئز در حالی دستوراتی می داد که یک شرکت هلندی متخصص در عملیات نجات به عنوان مدیر پروژه فعالیت می کرد و ناوگان کشتی های طغیان ، لایروبها و حفاران را راهنمایی می کرد.

نگم و صدها نفر دیگر که در این نجات شرکت داشتند شبانه روزی و بر خلاف جریان در شرایط انجماد کار می کردند. قایق کشنده باراکا به عنوان یک حلقه نجات برای نفتکشهای گیر کرده ، با کابل به کمان کشتی متصل شد.

ناامیدی در بین 20 خدمه آن بسیار زیاد بود زیرا Ever Given با لجاجت بی حرکت ماند.

محمود شعلبی ، 36 ساله ، سر فنی قایق یدک کش گفت: “احساسات در طی روزهای طولانی نجات بسیار دشوار بود.”

 

برای رها کردن کمان کشتی ، لایروبیان شبانه روز تلاش کردند حداقل 27000 تن شن و ماسه را تا عمق 60 فوت پاکسازی کنند.

کار برای کسانی که در سایه وسیع Ever Given قرار داشتند نه تنها دشوار بلکه خطرناک بود.

آلی آوامی ، مکانیک کشتی لایروبی مشهور ، گفت: “ما در حال کار در زیر چیزی به اندازه یک ساختمان 10 طبقه بودیم که ممکن بود روی ما افتاده باشد.”

Shalabi ، تکنسین باراکا ، هنگامی که به نفتکش گوه ای نگاه می کرد ، به یاد می آورد که به نظر می رسید انگار قایق مانند اتومبیلی رانده شده است که “ناگهان و در شرف برخورد با سنگفرش است”.

بهاا رمضان ، یک مهندس مکانیک ، صبح روز 24 مارس ، یک روز پس از زمینگیری اولیه ، از روستای خود که در بالادست کرانه غربی کانال به سمت دفتر خود در اسماعیلیا نشسته بود در حال راه رفتن بود ، هنگامی که برای اولین بار منظره غیرمعمول کشتی را مشاهده کرد ” کاملا ”وری.

او از سقف مطب خود نظاره گر این بود که هر روز با پیشرفت کمی در رفع انسداد آبراه آمد و رفت. وی گفت که این خبر روستاهای روستایی اطراف را به کام خود فرو برد – از زمان بسته شدن کانال در زمان جنگ 1967 ، زمانی که مصر و دیگر کشورهای عربی شکست سنگینی از سوی همسایه اسرائیل متحمل شدند ، مردم محلی اینقدر صحبت نکرده بودند.

در قاهره ، محمد ال گامل در ساعت 5 صبح پیام های عصبانی WhatsApp را ارسال می کرد ، Gamel ، مدیر عامل شرکت Maridive ، یک شرکت خدمات دریایی و نفتی مصر ، در حال سازماندهی ورود یک قایق یدک کش بود که ساعاتی دورتر از نقطه بحران در خلیج رودخانه مستقر شده بود. کانال

  1. مقامات کانال پس از اینکه ابتدا پیشنهاد Maridive برای کمک را رد کردند ، هنگامی که متوجه شدند اندازه کار پیش روی آنها چیست ، درخواست پشتیبان گیری کردند. قایق یدک کش این شرکت سرانجام در انتهای مخالف باراکا 1 قرار گرفت تا به بیرون کشیدن استخر کشتی کمک کند.

“یک معجزه مطلق”
اکنون این بحران فقط بحث 100 میلیون ساکن مصر نبود ، بلکه بیشتر کشورهای جهان بود.

و فشار رو به افزایش بود ، به طوری که ترافیک دریایی حداقل 9 میلیارد دلار تجارت در روز را نگه داشت و کشتی های حمل شده نفت ، کالاهای مصرفی و دام را مجبور به جمع شدن کشتی های عقب افتاده کرد.

و در پایان هفته تلاش برای نجات به یک امر بین المللی تبدیل شده بود. سویتزر ، ارائه دهنده عملیات دریایی دانمارک ، دو قایق کشنده را برای حرکت 10 ساعته از ایستگاه خود در بندر سعید فرستاد تا به ناوگان در حال رشد اطراف کشتی باری عظیم پیوست.

Kaspar Friis Nilaus ، مدیر عامل شرکت ، گفت: “این یک کار بزرگ تیمی بود که مسئولان کانال همه کار را هماهنگ می کردند.”

سرانجام پیشرفت ممکن به نظر می رسید.

این کشتی عصر روز جمعه اولین حرکت خود را از زمان فرود انجام داد ، اما شرایط آب و هوایی هر گونه امید به دستیابی به موفقیت را ناامید کرد و کمان آن در شن و ماسه و زمین مسدود شد.

شهیرا زید ، رئیس Maridive گفت: “برای چند ساعت آدرنالین بالا بود.”

نگم گفت ، یک قایق یدک کش “نسل جدید” هلندی روز یکشنبه با یک قدرت کششی مضاعف نسبت به باراکا به صحنه آمد و نقش اصلی را در آزادسازی کشتی داشت.

“ورود آخرین ها ، آنهایی که بسیار بسیار بزرگ هستند. نیلاوس گفت:

سپس در سحرگاه روز دوشنبه ، 29 مارس ، پس از شش روز ، عناصر در یک راستا قرار گرفتند.

با وجود تمام زحمات انسان و تجهیزات مدرن ، تلاشهای نجات در نهایت به قدرتی فراتر از توان آنها متکی بود: جزر و مد.

“وقتی موضوع کاملاً پایین آمد ، ما همچنان به همان دریانوردی اعتماد می کنیم. این ماه و یک قمر ماه بود که به شناور شدن شناور کمک کرد. ”، گفت: اندرو کینزی ، مشاور خطر دریایی برای آلیانز.

نگم که از بهترین قایق یدک کش که در بهترین قسمت یک هفته سرنشین داشت به پایین خیره شده بود ، با شروع تکان خوردن “هرگز” ، نگم به سختی می توانست چشمانش را باور کند.

در نیمه صبح مجدداً کشتی ، سرانجام حدود ساعت 3 بعدازظهر کشتی آزاد شد. به وقت محلی ، اجازه می دهد کانال بعداً همان شب بازگشایی شود.

در ابتدا با انتشار شایعات دروغین در رسانه های اجتماعی در مصر مبنی بر اینکه کارگران کانال عمداً مسیر حیاتی تجارت را تعطیل کرده اند ، نجاتگران سوئز به سرعت توسط مطبوعات محلی و دولت آنها به عنوان قهرمان خوانده شدند.

https://www.nbcnews.com/news/world/inside-ever-given-s-suez-canal-rescue-how-tides-tugboats-n1262906

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Next Post

بازی های المپیک تابستانی توکیو نوعی امید را برای جهانیان ایجاد می کند

ش آوریل 3 , 2021
توسط هاشیموتو سیکو ، رئیس کمیته برگزاری توکیو 2020 در تاریخ 25 مارس ، شمارش معکوس برای بازی های المپیک تابستانی و پارالمپیک در توکیو آغاز شد. مشعل المپیک از فوکوشیما به راه افتاد ، جایی که 10 سال پیش زمین لرزه بزرگ شرق ژاپن منطقه توهوکو را ویران کرد. […]

You May Like